همیار معلم

این وبلاگ درصدد است تا مشکلات دبیران علوم تجربی را رفع نماید

همیار معلم

این وبلاگ درصدد است تا مشکلات دبیران علوم تجربی را رفع نماید

طح درس روزانه مربوط به ماه آذر

طرح درس علوم تجربی مربوط به ماه آذر

مشخصات کلی

نام درس: علوم تجربی پایه تحصیلی: اول   شعبه: الف  تاریخ : 90/9/1  نام آموزشگاه: مدرسه راهنمایی .............................                   نام دبیر : حسین مستمرد مدت کلاس: 90 دقیقه سال تحصیلی:91-1390

                          

مجموع اهداف

هــــــــدف کــلی

آشنایی دانش آموزان با مفهوم انرژی و انواع آن

هـــــــدف دانشی

دانش آموزان با انواع انرژی و چگونگی تبدیل انواع انرژی به یکدیگر آشنا می شوند.

هـــــــدف نگرشی

در مورد پدیده انرژی تفکر کرده و به طراف خود را با دقت نگریسته  ونقش انرژی را در زندگی روزمره خودمثال می زنند.

هـــــــدف مهارتی

با توجه به مفهوم انرژی بتوانند آزمایشات مربوط به انرژی را انجام دهند.

روش های تدریس

روش پرسش و پاسخ روش گروهی

وسایل آموزشی

کتاب درس علوم تجربی- تخته وایت برد ماژیک

وسایل کمک آموزشی

وسایل آزمایش از قبیل(سلول خورشیدی + فن) موتور الکتریکی لامپ و ...

تنظیم کلاسی

به صورت گروه های چند نفره که در اول سال گروه بندی شده اند.

رفتار ورودی

دقت در رفتار ورودی دانش آموزان حضور و غیاب بررسی تکالیف جلسه قبل و بررسی فعالیت های گروهی خارج از کلاس

ارزشیابی تشخیصی

پرسیدن سوالاتی در مورد انرژی و کاربرد آن در زندگی روزمره و ...

 

ارائه درس

1-ابتدا دانش آموزان در مورد انرژی  و انواع آن آشنا خواهند شد( با انجام آزمایش و تکرار توسط دانش آموزان)

2- مثال هایی از انرژی و تبدیل انرژی مثلا لامپ موجود در کلاس درس که خود یک نوع تبدیل انرژی الکتریکی به نورانی است را برای آنها توضیح  می دهیم.

3- آزمایشات گوناگونی را برای دانش آموزان انجام داده و از آنها می خواهیم تا تکرار نمایند.

ارزشیابی تکوینی

انرژی چیست؟

صورت های انرژی را نام ببرید.

در موتور برق چه نوع تبدیل انرژی صورت گرفته است؟

تعیین تکلیف برای جلسه  آینده

1-انواع وسایل مصرفی در خانه یا خوابگاه از نظر مصرف انرژی ( کم مصرف و پر مصرف)را با هم مقایسه نمایند.

2- راه های صرفه جویی در مصرف انرژی را نام ببرند.

3- در چه ساعاتی از شبانه روز از وسایل پر مصرف و در چه ساعاتی از وسایل کم مصرف استفاده کنیم.

4- حل تمرینات مربوط به بحث انرژی در گروه های خارج از مدرسه

5- برگزاری امتحان در خارج از مدرسه توسط نماینده گروه  و انجام دادن فعالیت های گروهی

 

تهیه و تنظیم: دبیر علوم تجربی ، حسین

نظرات 11 + ارسال نظر
سمیرا شنبه 3 دی‌ماه سال 1390 ساعت 10:03 ب.ظ http://mtnam1372.blogfa.com

سلام
به نظر من هیچ کاری سختتر از نوشتن طرح درس روزانه نیست...

سلام
اره راست میگی ولی ما ماهی یه دونه تحویل میدیم

رضا جمعه 16 دی‌ماه سال 1390 ساعت 07:06 ب.ظ

سلام
یو طرح درس رومیخونی یا تو ذهنت داری
من تو ذهنم میندازم

سلام داش رضا
من نه از طرح درس به این شکل استفاده نمیکنم
به قول شما تو ذهنم هست
مرسی که سر زدی

سمیرا شنبه 17 دی‌ماه سال 1390 ساعت 12:18 ق.ظ http://samira2010.blogfa.com

سلام حسین
من یه مدتی هست دیگه تو اون وبلاگ نمی نویسم. احساس میکنم به اونجا تعلق ندارم... جایی ماله منه که آدماش منو بخوان. نه الان که حتی وقتی گفتم بهشون حالم خوب نیست و نمیتونم بنویسم، یه ایمیل نزدن که دلیلش رو بدونن... بین اون همه نظر فقط شما و یه نفر دیکه به من لطف داشتین... وبلاگ اصلیم رو برات گذاشتم. البته خیلی وقته دیگه خواننده نداره. اما هنوز دوستش دارم و گاهی ساعت ها تو مطالبش میچرخم...زندگی با وجود آدما قشنگ میشه

سلام اره راست میگی
باشه چشم حتما میام بهت سر میزنم

سمیرا شنبه 17 دی‌ماه سال 1390 ساعت 11:10 ب.ظ http://samira2010.blogfa.com

سلام... حسین خیلی خوشحال شدم بعد از این همه مدت دیدم یک نفر اومده تا به وبم سربزنه.... مرسی
ماجرای شوالیه تو لینک زیر هست. بخون اگه نفهمیدیش بگو تا بیشتر برات توضیح بدم:
http://samira2010.blogfa.com/8911.aspx

سمیرا یکشنبه 18 دی‌ماه سال 1390 ساعت 10:31 ب.ظ http://samira2010.blogfa.com

ممنون که خوندیش...
شما پری قصه هاتو پیدا کردی؟

dr.zahra یکشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 07:55 ق.ظ http://i5u.blogfa.com

webet kheYli khoshke
yekam ghashaNgesH Kon
delam GereFt

این وبلاگ فقط واسه تبلیغ کتابم و مشکلات درسی نوشتم

سمیرا دوشنبه 3 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 10:35 ب.ظ http://samira2010.blogfa.com

آقای معلم برگه ها رو صحیح کردی؟نمره بد که نداشتی؟
من 2تا زیر 12 داشتم که تو رشته ما تجدید محسوب میشه

من تجدیدی زیاد داشتم این بچه ها اصلا درس نمیخونن وجدانا
باور کن اون قسمت از کتاب که فرمولاش زیاده زیاد باهاشون کار کردم اما دریغ از حل یک مسئله
نا امیدم کردن

سمیرا چهارشنبه 5 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 12:50 ب.ظ http://samira2010.blogfa.com

وای... یعنی داغ دل رو تازه کردی... یه درس رو بهشون گفتم این مهمه حتما 2تا سوال ازش میاد. فقط یک نفر نوشته بود. دلم میسوزه که سوالا رو هم یگم اما گوش شنوایی وجود نداره.
مامان چهارم درس میده. اونکه از این روش تو صیفی خیلی میناله. میگه همه رو تنبل کرده. نمره 17 با 19 هیچ فرقی نداره.
دیگه فکر کن با این اوصاف بچه ها چی میخوان بشن...
امروز بهشون میگم بخونین معدلاتون تو کنکور مستقیما تاثیر میذاره. میگن خانم ولش کن بدون کنکور میریم دانشگاه آزاد... دیگه اینا از هیچی نمیترسن و دلشورشو ندارن.

سلام سمیرا
حرف دل منو زدی
اره این توصیفی خودش جریاناتی داره که معلمای ابتدایی توش موندن
راستی چه مقطعی درس میدی و رشتت چیه؟ حق التدریسی یا رسمی؟
ممنون میشم بهم بگی.

سمیرا چهارشنبه 5 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 10:59 ب.ظ http://samira2010.blogfa.com

سلام
من هنرستان کامپوتر درس میدم...
والا نه حق التدریسم نه رسمی...فعلا زیرآبی تو آموزش و پرورش هستم. یه هنرستان غیرانتفاعی هستش که از اول مهر اونجا مشغول شدم و مدیرش اسم منو هیچ جا رد نکرده.
راستش از لحاظ مالی اصلا به صرفه نیست اما واسه سابقه دارم میرم.
یه جا دیگه هم هست که وابسته به یونیسف هست. مدارس مختلف میریم و آموزش کامپیوتر میدیم. اینم که جدا از آموزش و پرورشه...

سلام
خوبی سمیرا
خیلی خوبه اما اگه اسمتو رد نکردن جزء سابقت حساب نمیشه که

سمیرا پنج‌شنبه 6 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 03:46 ب.ظ http://samira2010.blogfa.com

میدونم. سابقه رسمی ندارم. اما بالاخره هرجا که میری دنبال کار میگن کجاها کار کردی و چه کاری بوده. بالاخره باید راه و روش کار کردن رو از یه جا شروع کنم.
دوست دارم یه کار واسه خودم داشته باشم حتی اگه کوچیک باشه. اما متاسفانه سرمایه ندارم. تو این وضع نابسامان اقتصادی هم کسی جرات نداره سرمایه بهم بده.

سلام
اره اینو درست میگی
الان اونایی که سرمایه داند هم جرات ندارن جایی سرمایه گذاری کنن
چه برسه به کسی که بتونه پولشو در اختیار یکی دیگه قرار بده
راستی چرا وبلاگتو آپ نمیکنی؟؟؟

سمیرا پنج‌شنبه 6 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 11:56 ب.ظ http://samira2010.blogfa.com

دقیقا...
به دلایلی بستمش.. اما الان بدجور وسوسه شدم دوباره شروع به نوشتتن بکنم.

الان تنها کسی که به وبلاگ من سر میزنه تویی
بقیه دوستام اگه نرم پیششون نمیان اینجا
راستی یه وبلاگ دیگخه هم دارم اگه وقت کردی یه سر بزن
آدرسش:www.moallemanekheradmand.blogfa.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد